Vores virksomhed

Hvad koster det?

Vores priser starter fra 39 kr. for at få leveret mad, blomster, kioskvarer, mv. op til 2500 meter. Herefter koster det 0.015 kr. pr. meter. Hver ekstra kilometer koster dermed 15 kr.

Forsendelser af diverse ting koster 55 kr. op til 2500 meter, og derefter 0.015 kr. pr. meter

Hvordan kontakter jeg jer?

Hvis du er interesseret i at joine vores kurerflåde kan du følge dette link.

Hvis du er butiksejer og interesseret i at høre mere om fordelene ved et partnersskab kan du følge dette link.

Du er også altid mere end velkommen til at kontakte os på;

+45 4290 9995 (11-20 hverdage, 10-20 weekend) | support@burd.dk

Hvad er Burd?

Vores mission er at bringe varesortimentet fra lokale restauranter og butikker direkte hjem i din dagligstue, eller hvor du nu måtte være med din smartphone.

Samtidig ønsker vi at være eksponent for “Deleøkonomien” version 2.0, hvor der i høj grad er fokus på, at vores kurerer har det rigtig godt. Vi arbejder derfor på løsninger, som øger vores budes velbefindende.

Vi har lavet en smartphone app som lader dig bestille varer og mad fra alle dine lokale ynglingsbutikker, kiosker, cup-cake steder, street food stalls, juice barer m.fl. Steder som ellers ikke kan tilbyde levering.

Vi har et fantastisk kurerflåde, der sætter en stor ære i at få dine bestillinger bragt til dig så hurtigt som “fugligt”. Nå ja, vi kalder forresten vores kurerer for “Burds”. Det var derfor det var sjovt med “fugligt”.

Hvad er historien bag?

Burd startede tilbage i 2014 som “TrunkBird”. I begyndelsen fokuserede vi på at bruge overskydende kapacitet i folks biler, til at transportere ting mellem danske byer.

Det viste sig efterhånden at der var meget større efterspørgsel på at få alt muligt leveret fra lokale butikker (både food og non-food) til lokale forbrugere. Og tilsvarende stor interesse fra vores “Burds” ift. bare at pumpe cyklen og køre i lokalområdet.

Så vi lagde to og to sammen og tænkte, det er nok den retning vi skal i 🙂 Samtidig lagde vi mærke til, at lignende koncepter fungerede mega godt i byer som Berlin og London, hver gang vi var der.

Så vi tænkte det sku’ til Danmark.

Hvad menes med at Burd er 'Deleøkonomi version 2.0'?

Hos Burd ser vi os selv som eksponent for Deleøkonomien version 2.0. Dvs. vi går rigtig meget op i;

(1) at vores kurerer har det rigtig, rigtig godt. Vi har naturligvis stor fokus på, at kundeoplevelsen er upåklagelig, men tror samtidig at en vigtig ingrediens dertil er, at vores Burds stortrives.

(2) at vi via vores partnerskaber med diverse virksomheder og foreninger i København kan tilbyde vores Burds mange unikke fordele

Vores app

Hvordan fungerer Burd?

Det er pænt ligetil – du downloader bare app’en, åbner den, registrerer dig som bruger og så er du i gang.

Derfra vil app’en selv genkende den adresse du pt. befinder dig på og antage at dette er leveringsadressen. Hvis den ikke er helt præcis, kan du selv nemt indstille.

Vælg den butik el. restaurant der tickler din fancy, sammensæt din ordre, indtast betalingsoplysninger (blot første gang) og bang – din bestilling er på vej.

Hvilke slags butikker findes i app'en?

Vi har nøje udvalgt de butikker og restauranter som pt. er i app’en og det bliver vi ved med. Det er vigtigt at der ikke ligger alt mulig bras folk alligevel bare kan få på Just-Eat. Det skal være en app vi selv har lyst til at bruge.

Overvejelser går meget ift. kvaliteten af de brands vi lægger ind, men naturligvis også bare niveauet af efterspørgsel vi oplever ude i marken.

Vi vil meget gerne høre fra dig såfremt du har forslag til nye butikker, eller du gerne vil have os til dit område. Skriv til support@burd.dk.

Hvad er jeres åbningstider?

Vi har i dag lukket appen, da vi er ved at bygge en ny version, som bliver for vild!

Vi regner med at åbne op igen i januar 2018

Hvordan leveres min bestilling?

Når du afgiver en ordre, modtager den nærmeste Burd et elektronisk “ping” på sin kurerapp, og iler med det samme til butikken el. restauranten for at hente din bestilling.

Du kan tracke hvor din Burd er i real-time, fra det øjeblik at ordren er allokeret til ham/hende. Det gælder både før, under og efter at din Burd har afhentet bestillingen i butikken.

Når bestillingen er afhentet i butikken/restauranten, så iler din Burd mod leveringsadressen. Når han/hun er fremme får du en push besked på din smartphone. Du ka altid ringe el. skrive til din Burd hvis der skulle være noget (brug telefon knappen inden i selve Burd app’en).

Må jeg give drikkepenge til min Burd, via MobilePay el. kontanter?

Det er 100% op til dig. Der er absolut ingen forventning dertil, hverken fra kurererne eller vores side.

Men det er naturligvis altid en nice gestus. Og altid værdsat.

Skal jeg bestille for et minimumsbeløb?

Som udgangspunkt, nej. Dog har vi aftaler med visse butikker og restauranter hvor disse tilbyder gratis eller nedsat leveringspris.

Hvis det er tilfældet er der typisk en minimums bestillingsgrænse på 100-150kr og bestiller du for mindre end grænsen, betaler du det mindste af (i) den fulde leveringspris eller (ii) forskellen mellem dit bestillingsbeløb og minimumsgrænsen.

Er priserne i app'en de samme som nede i butikken?

Ja, næsten altid. Dog kan det være, butikkerne ændrer priser, uden vi opdager det.
Hvis du finder en fejl, ville det være en stor hjælp, hvis du skriver til support@burd.dk

Kan jeg planlægge en bestilling til senere?

Lige nu tilbyder vi kun strakslevering (under 60 min.). Men vi ved der er efterspørgsel på planlagte bestillinger og vi siger til så snart vi er klar med den feature.

Din bestilling

Hvad hvis jeg fik leveret noget forkert?

Vi har et dedikeret kundeservice team, der varetager hele din Burd oplevelse fra det øjeblik du afgiver en bestilling til den ankommer. Det værende sagt – nogle gange går tingene bare galt. I sådanne (heldigvist sjældne) tilfælde kan du altid kontakte os på support@burd.dk eller på +45 4290 9995 og så løser vi med lynets hast.

Hvad hvis min bestilling kommer for sent?

Vores Burds flyver altid så hurtigt de kan, men nogle gange sker der ting som selv ikke vi er herre over og som forsinker ankomsten. Skulle det ske, vil vi altid forsøge proaktivt at give dig et kald.

Er der gået længere end 60 min. og du ikke har modtaget et kald skal du endelig blot give din Burd et kald via telefonknappen inde i app’en. Såfremt det (mod forventning) ikke dur ringer du bare til vores kundeservice på +45 4290 9995.

Hvad hvis jeg ikke er der, hvor jeg har bestilt til?

Det er dit eget ansvar at sørge for at kunne modtage bestillingen.

Hvis du alligevel er forhindret i at være der, skal du hurtigst muligt ringe til din Burd (via telefonknappen på din ordre inde i app’en). Alternativt ring til vores kunderservice på +45 4290 9995.

Vores Burds venter max. 5 minutter på det aftale leveringssted. Dukker du ikke op inden da bliver du stadig trukket for bestillingen.

Diverse kundespørgsmål

Hvad hvis jeg er allergiker?

Hvis du har specifikke allergier og er bekymret for eventuelle elementer på menuen, skal du kontakte restauranten direkte.

Hvorfor leverer I ikke i mit område endnu?

Vi ekspanderer hastigt og kommer forhåbentlig til dit hood snart. Skriv til os på support@burd.dk for at tilkendegive din interesse. De områder hvorfra vi får flest henvendelser bliver prioriteret i udrulningen til resten af Danmark.

Kan man oprette en virksomhedskonto?

Vi har et dedikeret team der hellere end gerne vil hjælpe dig med at imødekommende jeres behov i erhvervsmæssig sammenhæng. Kontakt os via support@burd.dk og så vender vi tilbage inden 24 timer.

Vores Burds

Hvordan bliver jeg Burd?

Vi vokser hurtigt og er derfor ALTID på udkig efter flere Burds. Hvis du er frisk så besøg vores onboarding side ved at klikke her.

Hvem kan blive en Burd?

Alle fra 15 år og opefter. Vi hilser unge, studerende, ældre, pensionister – ja alle der kan straffe en jernhest (el. scooter) – velkommen. Så længe du har lyst til at levere en go’ service og hjælpe os gøre kunderne glade er du velkommen.

Må folkepensionister tjene lidt ekstra via Burd?

Hvis du er folkepensionist, kan du arbejde i private hjem for op til 10.700 kr. i 2017 uden at skulle betale skat. Det gælder for eksempel indkøb.

Er jeg ansvarsforsikret når jeg kører for Burd?

Ja, som Burd er du ansvarsforsikret når du leverer varer.

Hvordan sikrer I jer mod sort arbejde?

Alle vores lønninger går via SKAT

Hvor lang en tur kan jeg komme ud på?

Vi begrænser vores serviceringsradius til 7,5km. Det betyder du aldrig kommer til at køre længere end 7,5km mellem butik og kundens adresse. Og vores app sørger naturligvis for du kompenseres pr. kilometer kørt (ligesom taximeterkørsel).

Langt de fleste af bestillingerne er mellem 0,5km og 3km fra butik/restaurent til leveringsadresse.

Er jeg ansat som Burd?

Vores Burds er ansatte i firmaet Burd IVS, men betales som hovedregel pr. ordre udført. Dog har vi også burds, som er timelønnet.
Dermed betaler Burd både moms, skat, og alt det der.

Selskabet, Burd IVS, er dog teknisk set blot en markedsplads, der faciliterer leveringer mellem en kunde og en butik. Det juridiske ansvar for varerne, der sælges på platformen, ligger derfor ved butikkerne og restauranterne. Dog er Burd ansvarlig for selve leveringen

Hvad tjener jeg som Burd?

Burd aflønner hovedsageligt pr. udført ordre.

Du tjener i dag 27.5 kr. for hver ordre under 2500 meter. Herefter stiger din aflønning med 0.75 øre/meter. Hertil betaler Burd feriepenge og i visse tilfælde pension.

Burd har dog også ungarbejdere, som er ansat på timeløn.