FAQs

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du en liste over de oftest stillede spørgsmål til Burd Delivery. Mangler du stadig svar? Kontakt os

For partnere

Hvad koster det at sende pakker med Burd Delivery?

Prisen for at sende pakker med Burd Delivery er afhængig af pakkens vægt samt størrelse. Det er den, fordi store pakker kræver store biler, hvilke er dyrere end eksempelvis cykler. Vi anbefaler derfor, at du benytter så små pakker som muligt til at sende dine varer.
For at få et overslag over priser, kontakt jc@burd.dk

Hvor stor en andel af pakkerne formår Burd Delivery at levere?

Burd Delivery’s leveringsrate på førstegangsleveringer er 95-97 %; og på andendagsleveringer er den 99,9 %. Dette er et gennemsnit baseret på pakker fra alle Burd Delivery’s partnere.

Hvor hurtigt leverer Burd Delivery?

Burd Delivery leverer stort set samtlige pakker samme aften, som de er bestilt. Burd Delivery har dog også en mulighed for normal aftenlevering; så hvis dine kunder bestiller efter det daglige cut-off for samme-dags levering, leverer Burd Delivery pakken aftenen efter.
Hertil tilbyder Burd en service, vi kalder Vælg Leveringsdag, hvor dine kunder selv kan bestemme, hvilken af de næste fire hverdage, de gerne vil have deres pakke leveret. Vælg Leveringsdag sendes pr. SMS til kunden, efter data om kunden er blevet sendt til os.

Hvad sker der med pakken, hvis ikke kunden er hjemme?

Såfremt kunden ikke er hjemme, og vores bud efter at have ringet to gange til kunden stadig ikke kan komme af med pakken, tager vi pakken med tilbage til vores lager. Burd Delivery forsøger altid at levere pakker to gange, og hvis pakken er til en virksomhed, ringer vi som regel kunden op. Hvis pakkerne herefter stadig ikke er blevet leveret, og Burd Delivery stadig ikke kan komme i kontakt med kunden, sendes pakken tilbage til jer, gratis.

Hvor ofte faktureres jeg?

Burd Delivery fakturerer som hovedregel månedligt med 14 dage betalingsfrist.

Hvor leverer Burd Delivery?

Burd Delivery leverer i dag i Storkøbenhavn til og med Roskilde, Køge, Nivå og Frederikssund/Allerød. Hertil leverer vi i Storaarhus.
Det er postnumre 0-2990, 3450, 3460, 3500, 3520, 3600 3650-3670, 4000, 4040, 4600, 4621-23, og 4681. Hertil 800-8270, 8310-8320, 8361, 8362, 8381, 8462, 8520, 8530 og 8541.
Du kan også se et kort over vores leveringsområde her

Hvor stor en del af pakkerne leveres på cykel?

Burd Delivery ønsker at levere så stor en del af vores pakker som muligt på cykel. Cykel-levering har dog nogle naturlige begrænsninger, såsom vægt samt størrelse på pakkerne. I dag leverer cykler kun pakker under 1 kg., og de kan maksimum have 11 kg. med.
Det svinger derfor meget, hvor mange pakker, cykler leverer, men det ligger gerne på omkring 16 % af alle pakker – dog omkring 55 % af alle pakker i København (postnummer 1000-2300).

Hvilke pakker leveres på cykel?

Alle pakker til København (postnummer 0-2300) på under 1 kg og total cm3 på under 7200. Hertil er vi begyndt at levere pakker på cykel i Aarhus C.

Hvad gør Burd Delivery for at mindske CO2-udledningen?

Burd Delivery har flere tiltag, der skal formindske udledningen af CO2.
Vi leverer således så mange pakker, som muligt, på cykel. Hertil benytter vi også privates eksisterende køremønstre til afhentning af pakker fra lagre: Vi ansætter således private, der kører forbi både dit lager og vores, til at lave en afhentning, og dermed betydeligt mindske forureningen på afhentningen. Slutteligt har vi udviklet et værktøj til ruter, så chaufførerne ikke blot slutter så tæt på deres hjem som muligt; men også kører så effektivt som muligt.

Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har brug for hjælp?

Du kan altid ringe til os på: +45 92 45 17 77


For pakke-modtagere

Hvornår ankommer min pakke?

    Burd Delivery leverer pakker alle hverdage fra kl. 18.00 – 22. Hvis du har valgt at få din pakke leveret med os (tak!), vil du modtage en SMS omkring kl. 18 med bekræftelse på, at vi leverer din pakke i aften. Såfremt vi ikke har modtaget din pakke fra webshoppen, vil du modtage en SMS om dette.
    Dertil vil du modtage endnu en SMS ca. 30 minutter før, vi ankommer ved din dør, med forventet ankomsttid, live-sporing af dit bud, og mulighed for at kontakte buddet.

    Kan jeg spore min pakke? Har min pakke track-and-trace?

      Du kan benytte T&T her. Du skal blot indtaste det forsendelsesnummer, du har modtaget af webshoppen. Vi har ligeledes live-tracking, som vi sender med i en SMS, så du kan se præcis, hvor buddet er henne.

      Hvem leverer min pakke?

        En af Burd Delivery’s ansatte vil komme med din pakke. I den SMS, vi sender en halv time før levering, vil du se navn + billede på dit bud.

        Kan jeg kontakte mit bud?

          Ja. I den SMS, du modtager en halv time før levering, kan du via linket ringe/skrive til dit bud, som kommer med pakken. Det kan for eksempel være, hvis du ikke er hjemme, men gerne vil have, at pakken stilles ved din trappen.

          Hvad sker der med min pakke, hvis jeg ikke er hjemme?

            Vores bud ringer altid til dig to gange, hvis du ikke åbner døren. Hvis du ikke er hjemme, forsøger vi at aftale et sted, vi kan stille pakken. Hvis dette heller ikke er muligt, tager vores bud pakken med tilbage, og vi forsøger at levere pakken igen næste hverdagsaften. Vi forsøger altid at levere pakkerne to gange, og hvis det stadig ikke er lykkes, og vi ikke kan komme i kontakt med dig, så sender vi pakken tilbage til den butik, du har købt pakken ved. Herefter kontakter webshoppen dig.

            Ringer i til mig, når i er ved min dør?

              Ja, hvis du ikke åbner døren, når vi ringer på, forsøger vi at ringe dig op. Vi ringer altid to gange.

              Hvorfor skal jeg rate buddet?

                Burd Delivery har mange bude ansat, hvoraf næsten alle arbejder deltid. Ved at rate buddet hjælper du os med at sikre, at vores bude altid leverer en god service.
                Bude, der får dårlige ratings, bliver oplært igen. Alle 5-stjernede ratings belønnes med en lille bonus på 3 kr.

                Kan jeg ændre min adresse?

                Det kan du i al fald. Du skal blot sende en mail med det navn, pakken er bestilt i, samt den nye adresse til support@burd.dk

                Jeg har haft en dårlig oplevelse. Hvad gør jeg?

                Det er vi meget kede af. Vi håber, du vil enten skrive til support@burd.dk eller ringe til os på +45 92 45 17 77, så vi kan lære af vores fejl.

                Jeg har ikke modtaget min pakke.

                Hvis du skulle have modtaget din pakke, men ikke har fået den, bedes du sende os en mail på support@burd.dk

                Kan jeg ringe til jer, hvis jeg har brug for hjælp?

                Det kan du i al fald. Vores telefonnummer er +45 92 45 17 77